Bekijk Winkelwagen (0)
Header seals

  • 50.000+ artikelen
  • Grootste aanbieder Benelux
  • Voor 19:00 besteld, vandaag verzonden
  • GRATIS verzenden vanaf €150,-

Garantie, defecten & retouren en klachten

RETOUREN, GARANTIE EN KLACHTEN

RETOURNEREN EN RUILEN

Het ruilen of retourneren van uw internetbestelling kan binnen 14 dagen na aflevering van de door u gekochte artikelen, met de factuur en mits de artikelen uit de bestelling ongebruikt zijn*. Indien u een artikel wilt retourneren, verzoeken wij u het retourformulier volledig in te vullen. U dient een retour binnen 14 dagen te melden.

''De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.''

Klik Download om het herroepingsformulier te bekijken/downloaden.

*U mag een artikel, indien redelijkerwijs nodig, wel uitproberen, zolang dit geen gebruikssporen achterlaat.

Retourvoorwaarden [+]

Om het product voor retourname in aanmerking te laten komen, dient het aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Het artikel dient ongeschonden te zijn.
  • Zo oorspronkelijk mogelijke staat van de verpakking.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking indien mogelijk.
  • Verpak de retourartikelen indien nodig in een extra omdoos om transportbeschadiging tegen te gaan.

Alleen wanneer uw retourzending aan deze voorwaarden voldoet, kan Auto Plus de garantie geven dat u uw geld binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket terugkrijgt.

Retourneren bij Auto Plus [+]

Neem het volgende mee naar Auto Plus
(Auto Plus staat vermeld op de factuur die u heeft gekregen bij de aankoop van het product):

  • het complete artikel (incl. alle bijbehorende accessoires) in originele, onbeschadigde verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk
  • de factuur
  • het volledig ingevulde retourformulier

Auto Plus zal de retour voor u verwerken.

Retourneren per post [+]

Ruilen en retourneren voor consumenten kan door het product samen met de factuur (of een ander bewijs van aankoop) en volledig ingevuld retourformulier via de post aan uw AutoStyle dealer terug te sturen. Laat het pakket frankeren bij een TNT Postkantoor of Selektvracht Servicepoint. Wij adviseren een verzekerde verzending.

Problemen met de verzending, bij of door het vervoersbedrijf zijn voor eigen rekening. Bewaar daarom altijd uw verzendbewijs

Let op! Verpak de artikelen zorgvuldig om transportschade tegen te gaan.

Wilt u een artikel ruilen voor een ander artikel? U kunt uw bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Vervolgens plaatst u een nieuwe bestelling in de webshop.

 

GARANTIE

Wettelijke garantie [+]

Wanneer u een product bij Auto Plus koopt heeft u altijd, mits u het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet voldoen dan zal hij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover u nakomen. U dient daarvoor in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met Auto Plus waar u het product gekocht heeft op te nemen. Na uw mededeling onderzoekt hij of we het gebrek eenvoudig hersteld kan worden of dat hij het product en/of de defecte onderdelen kan vervangen. Mocht dit in zijn geheel of gedeeltelijk, op de korte termijn (binnen 21 kalenderdagen), niet mogelijk zijn dan biedt hij u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. U krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van Auto Plus terug.

Aanvullende fabrieksgarantie [+]

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. De informatie over deze garantie en wat deze inhoudt is in het garantieoverzicht te vinden die u bij het product krijgt. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die Auto Plus tegenover u moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden u daarom te allen tijde aan in het geval van een gebrek eerst met Auto Plus contact op te nemen. Hij zorgt  ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt. Het is belangrijk om een defect zo spoedig mogelijk aan ons te melden. U vindt de contactgegevens van Auto Plus op de factuur die u bij de levering van het product heeft ontvangen of op de website http://www.autoplusshop.nl/.

Stappenplan garantie [+]

Wanneer er een artikel defect is binnen de garantietermijn verzoeken wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw garantieaanvraag zo soepel mogelijk afhandelen.

  1. Meld bij Auto Plus dat u een artikel heeft dat niet naar behoren functioneert/kan functioneren.
  2. Overleg met Auto Plus of u het artikel retour moet sturen aan hem of dat u het beste langs kunt komen op zijn adres.  
  3. Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling van uw garantie geval dan kunt contact opnemen met onze centrale klantenservice op: info@autoplus.nu. 

 

KLACHTEN

Klachtenprocedure [+]

Indienen
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

U kunt een klacht over een product of dienstverlening op twee manieren melden:

Schriftelijk:
per post kan een klacht worden gemeld op het volgende adres

Auto Plus
Afdeling klachtafhandeling
Couperusstraat 87
9721 JC GRONINGEN

of

info@autoplus.nu

Auto Plus
KvK-nummer: 1135986 

BTW-identificatienummer: NL819812365B01

Mondeling:
een klacht kan mondeling gemeld worden via telefoonnummer +31(0)50 5492112.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar www.autostyle.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Verwerking
Uw klacht dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  1. Uw klacht dient voorzien te zijn van de volgende gegevens: naam, adres, woonplaats en contactgegevens.
  2. Een duidelijke omschrijving van de klacht.
  3. Eventuele aankoopbewijzen.